Kirkpatrick

Model Kirkpatricka to metodyka projektowania i ewaluacji projektów rozwojowych zorientowanych na rezultaty. W przypadku firm komercyjnych rezultatami są wyniki biznesowe, dla organizacji non profit lub administracji publicznej – realizacja misji.

Model Kirkpatricka już od sześćdziesięciu lat jest najbardziej na świecie znaną i chętnie wykorzystywaną metodą, która łączy świat biznesu ze światem szkoleń.

Posłuchaj słów twórcy modelu Dona Kirkpatricka, który był honorowym gościem największej na świecie konferencji branży szkoleniowej w 2011r.

Kirkpatrick i FOR

FOR jest wyłącznym przedstawicielem Kirkpatrick Partners w Polsce dostarczając na nasz rynek:

Projekty szkoleniowe

Program Certyfikacyjny Cztery
Poziomy Kirkpatricka®

Konsultacje dot. oceny
efektywności szkoleń

Umów się na rozmowę

Fundamentalne zasady wpisane w model Kirkpatricka

1. Zaczynaj z wizją końca

Przed opisaniem programu szkolenia, określ rezultaty biznesowe, do których szkolenie ma doprowadzić. A także, opisz co konkretnie uczestnicy mają robić w pracy inaczej, po powrocie ze szkolenia, aby te rezultaty były możliwe do osiągnięcia.

2. ROE (Return on Expectation) wskazuje wartość projektu rozwojowego

Oczekiwania Zleceniodawców projektu powinny być przez dział szkoleń/HR dookreślone w drodze rozmów i negocjacji. Oczekiwania odnoszą się do rezultatów biznesowych i zachowań, są mierzalne, ale też realistyczne w stosunku do dostępnych zasobów

3. Partnerstwo biznesowe jest konieczne

Jeśli szkolenia mają wpływać na wyniki biznesowe, nieunikniona jest ścisła współpraca szkoleniowców i biznesu (menedżerów). Samo szkolenie bez działań uzupełniających w miejscu pracy i bez zaangażowania przełożonych przynosi jedynie 15% efektywności (badania prof. R. Brinkerhoffa)

4. Stwórz wartość zanim ją zaprezentujesz

Wartość szkolenia leży w realnej zmianie sposobu działania uczestników szkoleń po ich zakończeniu, w miejscu pracy. Koncentracja szkoleniowców i menedżerów powinna być na etapie wdrożenia nowych umiejętności do praktyki zawodowej. I taką zmianę warto prezentować Zleceniodawcom.

5. Logiczny ciąg przyczynowo-skutkowy jest dowodem wpływu szkoleń na biznes

Ostateczny wpływ szkoleń na biznes możliwy jest wyłącznie jako efekt współdziałania szkoleniowców, uczestników, ich przełożonych i zarządzających. Ciąg przyczynowo-skutkowy łączy wysiłki wszystkich stron pokazując drogę od udziału w szkoleniu po wpływ na cele strategiczne organizacji.

Kirkpatrick w Polsce

Osoby certyfikowane w Polsce
Kirkpatrick Certified Proffesionals

Projekty zrealizowane przez FOR 
z zastosowaniem modelu Kirkpatricka

Firmy i organizacje
Które stosują model Kirkaptricka

Korzyści ze stosowania modelu Kirkpatricka

Lepsze efekty szkoleń – trwałe zmiany w zachowaniach pracowników (efektywność do 85%)
Widoczny wpływ szkoleń na rezultaty biznesowe i możliwość udowodnienia tego
Lepsza alokacja budżetów szkoleniowych – wydajesz pieniądze na to, co przynosi wymierne korzyści

Dowiedz się więcej

Zdobądź dostęp do Bazy wiedzy
i korzystaj z niej za darmo

Chcesz otrzymywać bezpłatne materiały edukacyjne i informacje o nadchodzących szkoleniach w formie naszego Newslettera?