Ubiznesawiamy HR
Wspieramy biznes, po ludzku
Doradzamy klientom w bardzo różnych sytuacjach i reagując na ich różne potrzeby. Źródła tego typu projektów są zazwyczaj dwa:
- Dział HR potrzebuje porady, aby ubiznesowić, owskaźnikować lub po prostu zoptymalizować swoje procesy
- Zarząd firmy lub jeden z działów operacyjnych potrzebuje wsparcia w zwiększeniu efektywności pracy ludzi – i nie chodzi wyłącznie o nabycie nowych umiejętności
Obszary, w których wspieramy
Badanie potrzeb szkoleniowych
Planowanie procesów rozwojowych
Ocena efektywności procesów rozwojowych
Polityka szkoleniowa (wypracowanie, zmiany)
Modele kompetencyjne (wypracowanie, zmiany)
Audyty kompetencji (w realności biznesowej oraz AC/DC)
Wsparcie dla funkcji HR BP (od przygotowania do wdrożenia i ewaluacji)
Rekrutacja z wykorzystaniem koncepcji talentów wg. Instytutu Gallupa
Optymalizacja procesów – zwiększanie efektywności pracy
I inne…
Umów się na rozmowę
Studium przypadku
Klient: sieć marketów DYI Obszar: zwiększanie efektywności pracy Konsultantów w marketach
Potrzeba biznesowa
- W związku z rosnącą konkurencją konieczność wyróżnienia się dzięki obsłudze klienta
- Zmiana organizacyjna poprzez zaangażowanie liderów zespołów w sklepach w obserwacje działań sprzedażowych Konsultantów oraz realizacja coachingu on the job.
- Celem jest poprawa efektywności sprzedażowej Konsultantów
Zakres projektu
- Przypomnienie zasad obsługi klienta Konsultantom poprzez e-learning, 4-godzinne szkolenie dla liderów z zakresu obserwacji i informacji zwrotnej, monitorowanie coachingów on the job przez trenerów wewnętrznych.
- Rozbudowane działania wdrożeniowe i komunikacyjne w marketach, oraz zaangażowanie menedżerów na wszystkich szczeblach
- Badanie efektywności projektu na czterech poziomach Kirkpatricka
Rezultaty
- Poprawa wskaźników sprzedażowych (obrót, koszyk, konwersja)
- Poprawa wskaźnika satysfakcji klienta
- Poprawa wyników jakościowych w badaniu Tajemniczy Klient
- Wzmocnienie współpracy pomiędzy liderami a Konsultantami skutkujące wzrostem zaangażowania obu grup
Studium przypadku
Klient: producent i dystrybutor napojów i żywności
Obszar: audyt kompetencji
Potrzeba biznesowa
- Wzrost efektywności pracy grupy KAMów dzięki dobrze zaplanowanemu procesowi rozwojowemu, który będzie bazował na audycie kompetencji
Zakres projektu
- Proces audytu składał się z następujących działań: test kompetencyjny, symulacja rozmowy biznesowej, symulacja negocjacji, obserwacja w terenie, ocena przełożonego, samoocena.
- W audycie wzięło udział łącznie 58 KAMów
Rezultaty
- Precyzyjny plan rozwoju dla zespołu KAMów oraz dla poszczególnych osób
- Powtórzenie audytu po 2 latach pokazało efekty w postaci wzrostów w kompetencji sprzedażowych średnio o 23%
Studium przypadku
Klient: firma farmaceutyczna
Obszar: stworzenie modelu kompetencyjnego
Potrzeba biznesowa
- Potrzeba konsultacji z zakresu modelu kompetencyjnego i zbudowania szytej na miarę matrycy kompetencyjnej dla firmy
- Wypracowanie kompetencji, które pozwolą na realizację celów firmy w sposób zgodny z wartościami i oczekiwanym stylem pracy przy dynamicznie zmieniającym się rynku i rozwoju organizacji
- Przygotowanie i wdrożenie kompetencji, wynikających z misji, strategii i wartości firmy
Zakres projektu
- Model kompetencyjny przygotowywany i wdrażany głównie wewnętrznymi zasobami firmy przy konsultacjach i opiece merytorycznej firmy FOR Focus on Results.
- Analiza obecnej sytuacji, w tym misji, wizji, celów, kompetencji i ich zastosowania
- Cykl kilku praktycznych warsztatów online w grupie kierowników wszystkich działów
- Sesje indywidualne z informacją zwrotną konsultanta
- Wspólne stworzenie kompleksowego i szytego na miarę modelu kompetencyjnego
Rezultaty
- Gotowe opisy kompetencji dla poszczególnych grup stanowiskowych
- Plan wdrożenia stworzonego modelu kompetencji
- Zastosowanie kompetencji w wielu zakresach HR i rozwoju: od rekrutacji, planu szkoleń, motywacji, systemu premiowego, zarządzania talentami etc.
- Wzrost świadomości i zastosowania kompetencji wśród wszystkich pracowników
- Efektywność pracy poszczególnych osób i działów
Dowiedz się więcej
Zdobądź dostęp do Bazy wiedzy
i korzystaj z niej za darmo
Chcesz otrzymywać bezpłatne materiały edukacyjne i informacje o nadchodzących szkoleniach w formie naszego Newslettera?